niedziela, 18 maja 2014

Kuchnia Japońska.

Kuchnia Japońska~!

Kuchnia:
W tradycyjnej japońskiej kuchni charakterystyczne są ryby (niekoniecznie surowe), owoce morza w tym wodorosty no i oczywiście ryż. Tyle informacji powinno Wam wystarczyć. Jeśli chcecie się czegoś więcej dowiedzieć do wysyłam Was do Ciotki Wikipedii i Wujka Google bo nie chce mi się rozpisywać tu wszystkiego z najmniejszymi szczegółami. To ma być post ogólny. ;-; (gomene)

Tradycyjne potrawy:
Gohan - gotowany ryż. Obecny przy wszystkich posiłkach. Przygotowywany jest na różne sposoby. Podawany głównie w miseczkach i półmiskach. Przygotowuje się z niego między innymi kulki ryżowe, zwane onigiri.

Soba - cienki szaro-brązowy makaron z mąki gryczanej, używa się go głównie do zup, na ciepło lub zimno, zależy to od upodobań (tak mi się przynajmniej wydaje).

Dango - kluski z mąki ryżowej, często podawane razem z zieloną herbatką.

Sushi - gotowany ryż zaprawiony speszyl octem, wodorosty nori, owoce morza (np. kraby, krewetki, ostrygi, słuchotki, ośmiornice, kałamarnice), kawałeczki ryb, warzywa czy nawet grzybki halucynki. Oto składniki do stworzenia idealnego sushi! :>


Z początku ten post miał być ogólnie o całej Japonii itepe itede ale nie dałam rady, gomene. Postaram się napisać o kulturze w następnym poście, który zapowiadam na następną niedzielę. Swój wolny czas w tygodniu poświęcę głównie na tym, mam nadzieję, że się nie zawiedziecie (i, że Olka się nie zawiedzie XD). Jeszcze raz wieeelkie gomene, do następnego posta!
~Emi




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz